Wordpress site hızlandırma
Sayfa Hızını Analiz Etme
Sayfa hızını analiz etmezseniz, kullanıcıların web sitenizle nasıl etkileşime girdiğini bilmiyor olabilirsiniz.
Sayfa performansını ve erişilebilirliğini denetleyen ücretsiz, açık kaynaklı bir araç olan Google Lighthouse’u kullanabilirsiniz. Bu, temel performans sorunlarına bakmak ve sitenizin aşamalı uygulamalarının nitelikleri karşılayıp karşılamadığını belirlemek için kullanmak için harika bir araçtır.
En iyi sayfa hızı test araçlarından biridir, bu yüzden bir göz atmanızı öneririz.
Arama motorları (Google, Yandex gibi) hızlı açılan sayfaları ve siteleri arama sonuçlarında ilk sayfada gösterime almaktadır. WordPress site hızlandırma işlemi sayesinde siteniz SERP değeri artacaktır bu işlemi yaptırmak profesyonel bir el ister. Siz bunu profesyonel ellere bırakmazsanız kar edeceğinize zarar edeceksiniz. Serp (Search Engine Results Page) “arama motoru sonuç sayfası” anlamına gelmektedir. Arama sonuç sayfalarında yer almak istiyorsanız eğer wordpress site hızlandırma işlemini mutlaka yaptırmanız gerekiyor.
Yapılan bazı araştırmalara göre 2 saniyeden fazla süren sayfa yükleme sürelerinde ziyaretçiler siteye olan ilgilerini kaybedip sayfayı kapatmalarına sebebiyet vermektedir. Google analytics verilerinizde yüksek bounce rate oranı varsa eğer sizin sitenizde yanlış giden bir durum söz konusudur. Bounce rate wordpress site hızlandırması için önemli bir detaydır.
Eğer ki woo tabana sahip bir ticaret siteniz var ise wordpress hızlandırma işi sizin için bir ihtiyaç haline gelecektir. Yavaş açılan sayfalarınız müşterileriniz için bir işkence haline gelecektir sonrasında yapılan tüm hızlandırma işlemleri sizi artıya çıkaracak seo optimizasyonunda yardımcı olarak adımlar olacaktır. Gelirinizi arttırmak için hızlandırma yaptırmanız şart.
Wordress Site Hızlandırma Sonuçlar ve Seo Katkısı
- Arama Sıralamalarını Artırın
- Daha hızlı web siteleri, Google Arama’daki konumunuzu artırabilir.
- Geliştirilmiş Mobil Hız
- Daha fazla insan web sitenize telefonlarından erişebilir
- Hemen Çıkma Oranını Azaltır
- Mobil kullanıcılar yavaş sitelerde daha az zaman geçirmektedir.
- Ziyaretçileriniz sitenize daha hızlı ulaşacaktır.
- Hedef kitle profiliniz artış gösterecektir.
- Müşteri, kullanıcılarınız keyifle sitenizde gezinir.
- Kullanıcılar sitenizde fazla vakit geçirir ve memnuniyet duyacaktır.
- Google ve diğer arama motorlarında mutlaka sıralamanız yükselecektir.
- Google ve diğer arama motorları botları sitenizi daha hızlı tarayabilir.
- Geri dönüşüm performansınız yükselirken, rakiplerinizi de geride bırakmış olursunuz.
- Görüntü optimizasyonu (aynı kalitede 2-4 daha düşük boyut)
- Modern tarayıcılar için ayrı optimizasyon – daha da iyi hız için en yeni görüntü formatları
- CSS, JS, HTML için küçültme
- Brotli sıkıştırması (Gzip ile karşılaştırıldığında %30’a kadar daha iyi boyut)
- Kritik kaynakları tarayıcıya önceden yükleme – gerekli JS, CSS ve yazı tipleri önceden yüklenir
- Google PageSpeed puanını artırın
Optimizasyon İşlemi
Neden ? Yaptırmalısınız
WordPress site hızlandırma Mobil kullanıcılar da hızlı yükleme hızı bekler. Aynı ankette, kullanıcıların %73’ü yavaş yükleme hızına sahip bir web sitesini ziyaret ettiğini bildirdi. Sayfa hızı da dönüşüm oranını etkiler. Örneğin, Walmart.com, artan sayfa hızının her saniyesiyle, dönüşümde yüzde iki artış gördüklerini kaydetti.
Ancak, belki daha az sezgisel olarak, sayfa hızı arama motoru optimizasyonu (SEO) için de önemlidir.
2010 yılında Google, sayfa hızının arama dizinleri için sıralama faktörlerinden biri olarak dahil edileceğini duyurdu.
2017’de Google, siteleri “mobil öncelikli” sayfalarında veya mobil siteler için sıralamaları kişiselleştiren sayfalarda sıralamak için mobil site hızını dahil ederek sayfa hızına daha da fazla önem vereceklerini duyurdu. Google ayrıca, sayfaların mobil cihazlarda daha hızlı yüklenmesini amaçlayan bir Hızlandırılmış Mobil Sayfalar Projesi (AMP) ile denemeler yapıyor.
Daha yakın zamanlarda, arama motoru, Sayfa Deneyimini sıralama sinyallerine dahil ederek kullanıcı deneyiminin önemini genişletti. Bu yeni sıralama sinyali, Genel Sayfa Deneyimi için arama sinyalleri oluşturmak için Önemli Web Verilerini mobil uyumluluk ve güvenli tarama gibi mevcut metriklerle birleştirir.
Sayfa Deneyimi sinyalleri, web sayfalarını gerçek kişiler için kullanıcı deneyiminin kalitesine göre değerlendirmeyi amaçlar. Kısacası, içeriği tüketirken kişinin deneyimini etkileyen faktörlerle Google’ın son sayfa içi kriterlerini genişletiyorlar.
Peki WordPress Hızı Neden Düşer?
- Web Hosting
- Yanlış Tema Seçimi
- Sayfa Boyutları
- Eklenti Sorunları
- DOM boyutları
- Gereksiz Dosyalar ve Dosya Boyutları
- Optimize Edilmemiş Görseller
- Sıkıştırılmamış Kod Yapısı